sunnuntai 4. lokakuuta 2015

Rjóma II

 Kerroin muutama kuukasi sitten, että laitoin Rjóman kaappiin. Päätin silloin, että teen ponista uuden version. Otin harjan talteen ja muu poni meni roskiin epätoivoisten silmien ja korvienvaihto-yritysten seurauksena. Oli virhe yrittää muokata ponia ja se jäi harmittamaan. Ehkä tajusin vasta silloin, kuinka tärkeä poni oikesti minulle on.

 Kun sitten viikko tai pari sitten käytiin Saapun kanssa eurokankaassa niin löydettiin ihanaa valkoista pörrökangasta. Kotona halusin tietty kokeilla sitä. Mieleen tuli, että Rjóman uuden version voisi tehdä siitä. Saappu oli vastaan ja itsekkin epäröin vähän, koska olin ajatellut tehdä ponin samasta kankaasta kuin edellisenkin. Tätä kangasta ei kuitenkaan ollut löytynyt ja päätin sitten kokeilla. Voisihan sen myydä tiedottomana, jos ei olisi riittävän Rjómamainen. Tein ihan uuden kaavan ja pikkuhiljaa alkoi valmistua valkoinen pilkullinen poni. Lopulta tänään se sai harjan vanhan Rjóman harjasta. Tässä on nyt kuvia lopputuloksesta ja mielestäni se on ihan Rjóman näkoinen. Ei se tietenkään ihan samalta voi näyttää mutta siinä on sitä tiettyä samaa. Poni jää siis minulle.


 Oon tosi tyytyväinen tähän. Siinä on korjattuna muutama niistä virheistä mitä edellisessä versiossa oli. Kuitenkaan se ei ole liian erilaisen näköinen. Aikoinaan kun tein Rjóman ekan version, se oli hienoin siihenastisista hepoistani ja olin ylpeä siitä. Nyt kun tein tämän, olen samaa mieltä tästä. Toki silmät on liian isot ja pilkut on tummempia kuin edellisellä ja valopilkku on liian tumma. Mutta se ei haittaa, se on yksi hienoimmista tähänastisista hepoistani.

Tänään käytiin Saapun kanssa ratsastamassa ja ite menin Rjómalla. Siitä tulee postausta myöhemmin.


Etsi kissa!


 Ens postaukseen tulee siis juttua tän päivän ratsasteluista. Sen jälkeen en tiedä. Syyslomalla on maanantaina kht Golden Rosen kisat. Tarkotus olis ehkä ottaa pari tilaria syyslomalle (jos ehdin) ja valmistella omia kisoja. Marraskuun eka päivä on kht Sumusuon kisat ja sen jälkeen ehkä vielä jotain kisoja. Oon ihan innossani, että täällä Etelä-Karjalassaki on vihdoin jotain toimintaa ja kisoja, kun moneen vuoteen ei ole ollut juuri mitään! Toivottavasti aktiivisuusbuumi jatkuu ens kesällekkin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti